Carnaval in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Koen en Rens - WaarBenJij.nu Carnaval in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Koen en Rens - WaarBenJij.nu

Carnaval in Sydney!

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Koen en Rens

08 Februari 2008 | Australië, Sydney

Hi Mates!! How are ya?

Koen en ik zijn inmiddels alweer een tijdje onze eigen weg ingeslagen! De afgelopen weken heb ik alweer het een en ander meegemaakt… De wereldberoemde Full moon party bezocht op Ko Phangan tijdens kerstavond! Tempels van Ankor bezocht in Cambodja! Australia Day de dag nadat ik was aangekomen in Sydney en met 60 huisgenoten Carnaval gevierd op Bondi Beach! Kortom, weer genoeg ervaringen om een leuk verhaaltje neer te zetten!

Vanuit Kuala Lumpur heb ik mijn weg langzaam weer via Zuid-Thailand naar Bangkok vervolgd, waar m’n vlucht naar Sydney van 20 januari op me stond te wachten. Vanuit Kuala Lumpur in Maleisie ben ik met de bus richting Krabi en Phuket in Zuid-Thailand gereisd. Ik had een beetje een tijdsdruk omdat ik persee de kerstdagen op ko Phagnan wilde doorbrengen in verband met de full moon party die op het programma stond. In Phuket heb ik een bezoekje gebracht aan Mirel die er de afgelopen maanden stage heeft gelopen bij het Banyan Tree Resort. Samen met haar hebben we wat strandjes opgezocht en het eiland met een brommertje verkend. Phuket en Krabi zijn erg mooi maar wel vreselijk toeristisch. De bevolking is er een stuk minder ‘oprecht’ vriendelijk in vergelijking met het noorden waar we de eerste weken van onze reis zijn geweest. Dit heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik er midden in het hoogseizoen aankwam tussen alle Duitsers, Russen en Engelsen... Vergeet niet, backpackers zijn vaak anders dan toeristen.

Op Phuket had ik besloten om mijn advanced Padi duikcursus te gaan doen. Deze 2-daagse cursus bestaat uit 5 duiken die ik gemaakt heb uit de kust van Phuket, op Koh Raya en Koh Phi-Phi. Twee schitterende tropische eilandjes. Zoals ik al vertelde stikt het van de duitsers in Phuket! Ik had dus ook een Duitse buddy en een Duitse instructeur :S Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen waar de meeste gesprekken over gingen... Inderdaad, bier, vrouwen en voetbal... Tijdens mijn laatste duik moest ik op 30 meter diepte een rekensom oplossen met een potlood op een plastic bord. Nadat ik de som had opgelosd, heb ik ze onderwater nog maar es het volgende duidelijk gemaakt. In blokletters heb ik op mn bord gekrast, HOLLAND GEWINNT EURO 2008!!!! Toen werd er wel behoorlijk gelachen en kreeg ik als reactie dat we niet eens door de voorrondes zouden heenkomen... We zullen zien!

Na een paar dagen genieten van het strand werd het tijd om door te reizen naar het eiland Ko Phagnan oost kust van Thailand. Hier had ik me al een tijdje op verheugd. Het zou ’s werelds grootste beachparty worden op kerstavond. Niet echt wat ik me voorstel bij kerst maar ik zal me toch moeten aanpassen aan de cultuur... Op het eiland zou ik een vriend treffen die ik al eerder had leren kennen tijdens een jungletrekking op Borneo. Hij had inmiddels al een relatief goedkope accomodatie geregeld. Het is gebruikelijk om de prijzen te verdubbelen tijdens een full moon party, en al helemaal tussen kerst en nieuwjaar. Uiteindelijk was ik beland in een bungalowtje aan het strand met zwembad en een warme douche!!! voor nog geen 6 euro per nacht... prima!! :D Samen met 5 Zweden, 1 Canadees, 1 Fransman en ik kon het feest beginnen! Ons kerstdiner was overigens zeer bijzonder ‘rijst met kip’! De party was een grote bende! Met veel kabaal uit allemaal caffeetjes die aan het strand waren gevestigd. Ik heb nog nooit zoveel idioten bij elkaar gezien op een strand! Maar na een paar ‘ buckets’ (een emmer met zoveel mogelijk sterke drank en wat cola) voelde ik me net zo happy als iedereen! Het gevolg was een geweldige avond met een nog mooiere zonsopgang en een kater op de volgende dag :S De dagen tot aan nieuwjaar had ik dan ook maar besloten om eventjes lekker rustig aan te doen.
Mijn laatste 3 weekjes Azie waren bedoeld om Nieuwjaar in Bangkok te vieren en Cambodja te bezoeken. Op een centraal plein midden in het centrum van Bangkok waren op oudejaarsavond diverse optredens te bewonderen. Samen met een heleboel Aziaten hebben we hier dan ook een mooi feestje gebouwd tot de klok 12 uur middernacht sloeg! Het hele plein begon te juichen en te springen gevolgd door veel, heel veel vuurwerk!! Daarna terug naar Khaosan Road (backpackers street) om de avond nog ff goed af te ronden in de barretjes en disco’s! Ik kan je zeggen dat dat wel gelukt was!

Via Ko Chang (een eiland uit de kust in de buurt van Bangkok) ben ik met een naar Cambodja gereisd. De planning was binnen 10 uur in Siem Riep aan te komen. Dit is de plek waar de tempels van Ankor zijn gevestigd. De reis met het minibusje naar de grens verliep overigens vlekkeloos, maar eenmaal voorbij de grens in Cambodja begonnen de problemen. Je zag meteen een drastisch verschil met Thailand, veel inwoners vervoerden hun goederen van en naar de algemene markt met paard en wagen, overal kleine kinderen die aan het bedelen waren en zelfs de ‘snelweg’ vanaf de grens naar de stad Siem Riep was een stoffige zandweg met veel kuilen en obstakels. Mede doordat onze bus het menig maal had begeven, duurde deze 100 kilometer lange tocht zo’n 6 en een half uur… Gelukkig was de bus gevuld met leuke mensen en hebben we meteen een nieuw team ontwikkeld waarmee we de volgende dag Ankor wat zijn gaan bezoeken. Dit was echt indrukwekkend. Het is moeilijk te beschrijven hoe deze enorme tempels eruit zien. De fotos zullen waarschijnlijk een betere impressie geven. In 3 dagen tijd zijn we met een tuk-tuk en een gids door de jungle gecrosst om de meest belangrijke en mooiste tempels een bezoekje te brengen. Een schitterende afsluiter voor mijn tocht door Zuid Oost Azie.

Op 20 januari kon ik dan eindelijk de vlucht naar Sydney nemen waar ik al heel lang op had zitten wachten. Via Taipei in Taiwan, waar ik enkele dagen een overstop heb gemaakt en samen met Karina uit Maastricht gezellig wat ben gaan eten en gaan feesten, ben ik dan eindelijk aangekomen in Australië!!

Inmiddels zit ik alweer 2 weken in Sydney. Een spectaculaire haven met harbour bridge en the opera building. Alleen het weer zit nog niet echt mee. Veel regen… maar wel lekker warm :) Ik ben gevestigd in een soort studentenhuis om de hoek bij Bondi Beach. Frank Bronckers, die hier stage loopt, had een plekje voor me geregeld en ik zit hier echt prima en ben nog lang niet van plan om Sydney te verlaten. Sinds gisteren ben ik aangenomen bij een duitse bierstube!! Haha Leuke bar, beetje apres ski, waar ik 2 maandjes ga werken en vervolgens door reis naar nieuw zeeland. Maar goed, dit zijn pas allemaal wilde plannen, tis moeilijk om te zeggen wat er precies gaat gebeuren! We zien het wel!

De afgelopen dagen hebben jullie waarschijnlijk behoorlijk gefeest in Limburg en Brabant? Bedankt trouwens voor al jullie lieve en leuke smsjes: Heeeeuuujj…. Hagele vol! Gezellig in Mestreech!!! ;) Maar… ik kan jullie zeggen dat ik hier ook carnaval heb gevierd! Samen met 50 andere huisgenoten hadden we een feestje in een kroeg naast Bondi Beach. Ik denk dat de fotos wel genoeg zullen zeggen over hoe gezellig deze avond is geweest…

Goed.. Ik ga het er hier weer voor eventjes bij laten! Hoop dat jullie blijven genieten van onze wilde avonturen! Er staan er in ieder geval weer een hoop in de planning! Koen t wordt toch echt tijd dat je ook deze kant uitkomt! Ik mis je… ;) Opnieuw bedankt voor al jullie leuke reacties! Alles gaat hier prima!! No worries!

Dikke kus Rens

  • 08 Februari 2008 - 07:59

    Chantal:

    Heeee Rens,
    Wat leuk om weer wat van je te horen.... Klinkt erg gezellig hoe je t daar hebt :D, de foto's zijn ook erg mooi :p kan me best voorstellen dat Sydney bevalt, lijkt me erg mooi daar!!! Geniet ervan, ennuh werk ze ;).
    xx Chantal

  • 08 Februari 2008 - 07:59

    Janneke:

    Haha, weer erg vermakelijk :).
    Ik had dus stiekem al wat foto's van carnaval per toeval gespot, maar deze maken het beeld helemaal compleet! Alleen die foto "de lifequard booth op bondi"..: je moet toch wel nog leren hoe je als vrouw moet zitten ;). Wij vrouwen zullen zo nooit poseren op een foto hihi. Dus als het je wel beviel om een dagje vrouw te zijn moet je nog ff oefenen :).
    Enne, wat lees ik nu, over 2 maandjes al naar NZ? Je gaat toch zeker wel wat later naar NZ??? :) hihi. Kan ik je daar een dagje ontmoeten! Vind ik het al wat minder spannend om alleen te gaan haha, en is mijn moeder ook gerustgesteld ;).

    xxx

  • 08 Februari 2008 - 08:41

    Mark En Susan:

    Wat 'n lekker menn... eh vruike!! Die 'niet carnaval vierende' ozzies zullen wel raar hebben gekeken..
    Ff over 'haagele vol 'smsjes' te praten, volgens mij sta jij er ook niet al te fris op, op foto 4?!?!
    De carnaval was hier idd zeer geslaagd, maar je hebt dus ook zeker niet stil gezeten!? ( Maria nog gedraaijt?!?!)..
    Veel plezier in die Deutsche apres-ski tub en v'r spreeke us!!

    Gr en punnekes,
    Susan en Mark

  • 08 Februari 2008 - 13:12

    Michelle:

    Hey Rens, zo te zien was jouw carnaval ook top ;-) en vermaak je je helemaal. Top! Ik mis het reizen nog steeds bijna elke dag! Dus geniet ervan!

    Kus

  • 09 Februari 2008 - 10:10

    Sanne:

    He rens!!!

    leuk om weer wat van je te lezen! ik mis je nog steeds:D geniet van het mooie australie!! Leuke carnaval gehad zie ik! Voor mij dit jaar helaas niet... volgend jaar beter ;)

    Dikke x en liefs

  • 09 Februari 2008 - 16:08

    Ruud:

    Ennneeee gekkk

    allemoal zier vit watste mitmaaks daor... vergitste noets mie. Opa rens zal veule verhaole hubbe :D:D

    vr zien us! en geneet.....

    Roedie

  • 17 Februari 2008 - 06:39

    Koen:

    Goedverdoeme rens!

    Werk je me in een bierstubbe:P
    Genoeg centjes verdienen want nieuw zeeland wordt zeker geniaal!
    Ik zit nu in myanmar en ik kan niet altijd op mijn hotmail komen...hmmm hoe kan dat..
    Ik ga je snel weer spreken en heel veel plezier daar in ouzie land

    Kus Koen

  • 18 Februari 2008 - 14:28

    Your Sista & Bjorn:

    Hey Renzie
    My God, you look great!! U will have to give me a few tips later...make up&clothes..hihi
    Take care, lots of greetz...
    When u r back we hopefully can invite u for a BIG dinner in our NEW house ;-)
    Gaat heel goed met huisjes zoeken.
    XXXLena&Bjorn

  • 23 Februari 2008 - 05:19

    Koen Uit (myanmar):

    Ik wil bij voorbaat ff zeggen dat als ik op tv kom ik had die nacht zo'n beetje door getrokken bij de batu caves en dus niet veel slaap had mee kunnen pakken en ik had al een tijdje geen nederlands meer gesproken dus ik weet niet of ik erg voor lul sta
    Waarschijnlijk dat ik de uitzending zelf pas over een tijdje kan zien want internet verbinding hier in Myanmar is bagger (rara hoe kan dat...) Dus vertel me alsjeblieft of mijn haar goed zit
    Kus Koen

  • 24 Februari 2008 - 06:30

    Foutje???!!!:

    RTL Travel wordt niet de 25e uitgezonden zoals in het berichtje staat maar vandaag, de 24e... Grote kans dat degene die het willen zien dit berichtje niet meer lezen :s maar vooruit!

  • 25 Februari 2008 - 12:53

    Zomaar Een Kijkert:

    Was een heel leuke uitzending!!
    Vooral dat ijsvissen was erg boeiend...

  • 26 Februari 2008 - 09:49

    Roelandzelf:

    Inderdaad ja, dat ijsvissen was wel leuk.

    Koen, volgens mij zat je haar zelfs volgens Veronica maatstaven niet helemaal lekker want ik heb je, op mijn tv althans, niet gezien. Of was jij misschien die mafkees met vishaken in zijn rug? Misschien dat we die vent als levende kerstboom kunnen laten invliegen voor WinterWonderLand volgend jaar.

    Anyway... je TV carrière is nog even uitgesteld vrees ik.

    Veel plezier nog!

  • 26 Februari 2008 - 09:55

    Roelandzelf:

    Inderdaad ja, dat ijsvissen was wel leuk.

    Koen, volgens mij zat je haar zelfs volgens Veronica maatstaven niet helemaal lekker want ik heb je, op mijn tv althans, niet gezien. Of was jij misschien die mafkees met vishaken in zijn rug? Misschien dat we die vent als levende kerstboom kunnen laten invliegen voor WinterWonderLand volgend jaar.

    Anyway... je TV carrière is nog even uitgesteld vrees ik.

    Veel plezier nog!

  • 26 Februari 2008 - 12:36

    Maria:

    Neef wat heb ik je gemist, het zal aan die maffe presentator liggen, kon natuurlijk niet uitstaan dat jij hem moest corrigeren. Anyway, geen programma om trots op te zijn als je hoofd daarin verschijnt. Heb voor de eerste en laatste keer gekeken.

  • 06 Maart 2008 - 21:02

    Sjoes Netuurlijk:

    Dudes,

    Hoe gaat ie? Al een tijdje niets meer gepost hier, dus het werd weer eens tijd;)
    Renske lekker arbeiten in een bier toko en koenie hoe is t in Myanmar?
    hoor snel weer van jullie dudes.

    Cheers mates

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen en Rens

Tripje voor 10 maanden in de richting van Thailand, Laos, Cambodja, Maleisië, Singapore, Australië en Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 46419

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2007 - 02 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: