Buckets and Sanuk (lol)! - Reisverslag uit Pai, Thailand van Koen en Rens - WaarBenJij.nu Buckets and Sanuk (lol)! - Reisverslag uit Pai, Thailand van Koen en Rens - WaarBenJij.nu

Buckets and Sanuk (lol)!

Door: Rens en Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Rens

13 Oktober 2007 | Thailand, Pai

Hey allemaal!

Eindelijk ons nieuwe berichtje! Nadat we verschillende bus, trein, brommerritjes, schorpioenen, whiskey buckets en ladyboys hebben overleefd, kunnen we gerust zeggen: We like..!! Op dit moment bevinden we ons tussen de bergen in het noorden van Thailand vlak tegen de grens van Birma, in het pitoresque plaatsje Pai.

Na ons bezoek aan de oude hoofdstad Ayutthaya, zijn we opnieuw Bangkok ontvlucht om vervolgens met de trein naar Kanchunaburi in het oosten te reizen. Mooi dorpje met onder andere de bridge on the river kwai, the death railway en (wat we ons hebben laten vertellen) misschien wel de mooste watervallen van heel Thailand in Erawan NP. Hier zijn we dan ook een aantal dagen gebleven en hebben we 2 Thaise dames leren kennen die zo vriendelijk waren om ons op hun brommertje in 1 dag wat van de omgeving te laten zien. Don't worry, gewoon als vrienden! Erg mooi en zeker de moeite waard! Maar zeer vermoeiend na zo'n rit van bijna 5 uur!! Hier heeft Koen zijn nieuwe naam "SEUA" gekregen! Want "KOEN" (in het thais KUHN) betekent, en dit zal voor sommige mensen geen verrassing zijn, " het jaar van het varken". En na een bucket of drie ("Bucket" is ook letterlijk een emmer drank) kwam er nog een redelijk bescheiden naam uit.. Tijger:P

Omdat we in Bangkok nog 2 groentjes waren en niet wisten wat ons allemaal overkwam en hoe het allemaal werkt, hadden we bij een Tourist Office enkele tickets vooruit geboekt waaronder onze treintickets naar Chiang Mai (noorden). Hier zijn we dmv een nachttreinrit van 14 uur heelhuids maar gebroken aangekomen. Het ontvangst door de tuk-tuk chauffeurs was overigens hartverwarmend:P. Leuk stadje waar veel backpackers zijn genesteld en van waaruit je diverse trekkings van een aantal dagen door de bergen langs bergvolkeren en watervallen kan boeken. Jammer genoeg is het er erg touristisch en zijn de routes erg commercieel geworden. Vandaar dat we dit niet hebben gedaan en ook dit stadje weer hebben verlaten. In het centrum van Chiang Mai( ongeveer oppervlakte maastricht city) bevinden zich net zoveel tempels als in heel Bangkok. (lees 300) Dus er staat er ook letterlijk een op elke hoek van de straat. Waarom zijn er hier zo veel tempels? Mensen geloven dat als ze hebben geholpen met het bouwen van een tempel, zij een goed volgend leven krijgen. (Boedisten geloven in reincarnatie).

Ook hebben we n dag 2 scootertjes gehuurd en een tocht gemaakt door NP Doi Sutep. Wederom erg mooi! De slangenshow en olifantanvoetbal zijn aan de hand van een filmpje digitaal vastgelegd en zullen later te zien zijn op de site!!! Spannend was zeker het moment dat we met onze scootertjes de ring van Chiang Mai raceten, die volgens ons misschien wel 120 km/h kunnen. Je moet met de scooters over de snelweg en je daar dus ook aan de wetten en regels van de Thaise snelweg houden.. slik..

Vandaag zijn we in het dorpje Pai 100 km (4 uur lang, bijna dood ervaringen aan 1 stuk door durende rit) verderop aangekomen. De wegen in de Alpen zijn er in vergelijkking met deze haarspeldbochten, niks bij! Het dorpje is minder touristisch, maar wel veel backpackers en betere (goedkopere) trekkings. Vanavond gaan we in ieder geval Duitsland - Ierland kijken met een duitser en een ier:)

Ik moet zeggen dat de cultuurshock er behoorlijk in zit! Wat we hier de afgelopen dagen al allemaal hebben gezien en meegemaakt is niet te beschrijven. Vooral de lokale marktjes en dorpjes waar geen "farang" (buitenlanders) te vinden zijn, zijn onbeschrijfelijk! Deze mensen eten gewoon levende kakkerlakken en gefrituurde sprinkhanen, schorpioenen en larven! Om maar even niet te spreken over het formaat ervan!:s Al met al gaat alles prima!! We vermaken ons erg goed! Jullie hoeven ons thuis nog niet terug te verwachten:D

Nadat we deze onwijs mooie bergachtige omgeving hebben uitgekamd, zullen we waarschijnlijk via de Mekong rivier Laos in trekken. Daarvandaan kunnen jullie ons volgende berichtje verwachten.

Bedankt voor de vele leuke reacties. Wij verwachten dan ook dat op dit bericht uiteraard nog vaker, leuker, spannender en pikanter gereageerd gaat worden.

Een hele dikke kus van Koen en Rens

• 13 Oktober 2007 - 11:54

Bas:

mannnen, keep up the good work. het klinkt allemaal als een prachtige ervaring die je maar een keer in je leven mee maakt.ik wacht het volgende bericht al weer af.nog veel plezier daar.....

• 13 Oktober 2007 - 12:04

SJOESIE:

Dudes, echt supervetjes. Olifantenvoetbal? Gek, lijkt me wel vet om een keer te zien. En wanneer gaan jullie zelf eens wat inheems beestjes nuttigen ;)
    Bytheby: steeds meer haar op mijn scheen en MVV'ke heeft gisteren met 2-1 gewonnen van de supergamba's (Stormvogels Telstar) en staan nu 8e.
    Voor de rest gaat hier alles prima. Leuk om jullie ervaringen te lezen en hou ons vooral op de hoogte.
    Cheers

• 13 Oktober 2007 - 12:12

Floor:

zoo vett jongens!
    Maar ben toch ook wel heel benieuwd naar het verhaal van de vier duimen :P
    Olifanten voetbal klinkt indd heel spannend!
    Koen? hoe staat t met de baard?
    Dikke kuss

• 13 Oktober 2007 - 13:43

Tom:

Heej jungs,

Zo te horen hebben jullie het nog steeds naar de zin daar. Denk alleen dat ik niet meer ga bellen. Was toch een paar centjes. Swiffie heeft vandaag weer gewonnen en doen mee om de 1e periode. Koen heb je al een van de grotere insecten geprobeerd? En rens wie geit ut mit ut kloeke? O ja 10 nov geef ik mn feestje en verwacht jullie om 8 uur stipt in Ellerman ;).

latertje,

Tom

• 13 Oktober 2007 - 14:40

CHRIS:

Leuk dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Ik wilde het fimpje bekijken van Buckets and Sanuk, maar het is niet geactiveerd. Geniet ervan jongens. Groetjes Chris en Lisette

• 13 Oktober 2007 - 15:14

Ton En Maria:

Hallo jongens, pikante reacties moeten jullie niet verwachten van de ruim 60+ oom en tante van Koen. Heel spannend wat jullie allemaal zien en meemaken. Ongetwijfeld zijn jullie in Maastricht nog nooit zo snel uitgenodigd voor een toeristische tocht op de brommer. Blijkt dat de dames daar "stukken' meteen herkennen of op z'n Mestreechs "sjoen jeskes" niet laten lopen.

• 13 Oktober 2007 - 15:50

Janneke:

Hey!
    Gaaf hoor! Als ik dit allemaal zo lees kan ik helemaal niet meer wachten om naar Nieuw-Zeeland te gaan strakjes! Hoop dat ik dan net zo veel geluk heb als die Thaise dames om ook 2 zo'n knapperds tegen te komen voor een ritje op een brommer haha! ;)
    Verder hoop ik dat jullie de volgende keer meer foto's kunnen plaatsen zodat we jullie leuke, spannende en pikante ervaringen niet alleen kunnen lezen maar ook kunnen zien! :)
    Kus, Janneke

• 13 Oktober 2007 - 16:06

Janneke:

Oh ja Koen!
    Je krijgt heel veel groetjes terug van Hazel!
    Ik heb een verklaring gekregen waarom je zoveel mocht spijbelen, maar de verklaring was niet je looks (sorry) ;) !

• 13 Oktober 2007 - 19:33

Chantal:

Heeeej
    Gelukkig hebben jullie t overleefd ;) haha.. ik vraag me alleen 1 ding af: hebben jullie ook al kakkerlakken, sprinkhanen, schorpioenen of larven gegeten?
    groetjes

• 13 Oktober 2007 - 19:58

Ton/Marion Knipschil:

Hoi SEUA,

Heb jullie website-adres van Marc gekregen en uiteraard zullen we regelmatig kijken naar jullie belevenissen. Have a good time and take good care of yourself. Je had het over voetbal kijken, welnu, up to date vandaag, Roemenie - Nederland, voorronde EK, 1-0

Groetjes,
    Ton en Marion Knipschild

• 13 Oktober 2007 - 21:49

Melanie:

Jongens!! Wat een geweldig avontuur! Enne Koenie, over t eten van insecten gesproken, jij bent toch wel wat gewend (of ben je de gefrituurde sprinkhanen alweer vergeten)... ;) nou maak er het beste van, zal k maar zeggen, doe voorzichtig enne, hou ons op de hoogte!
    xxx vanuit de VS :D

• 14 Oktober 2007 - 13:42

Mark En Susan:

mennekes! Good bezig dao!! Nu we Koen zijn nieuwe naam weten, menierke Raojmeekers, wat is dee vaan diech?.
    Trouwens die twee olifanten zouden niet misstaan in ons elftal. De vrouwtjes hebben jullie inmiddels dus ook al ontdekt, had niet anders verwacht :). Trouwens die insekten vast wel genieten he..Veel plezier daar in Laos!! Gr, Mark en Susan

• 15 Oktober 2007 - 15:12

Lena& Bjorn:

Hi dudes....
    WOW....we can only say WOW....COOL!
    Its count down for us...we cant wait to be there soon...:-) Have fun and watch out for the "ladies"...
    Koen - cool hair!!! :-)

• 16 Oktober 2007 - 10:12

Michelle:

Whahahaha ik ben ook van die waterval geweest!! Super vet he!
    Laos is supers! Luang Parbang, Vang Vien (TUBING) en geen tijd verspillen in Vientiane! Google ook ff the gibbon experience misschien willen jullie dat ook wel doen. is net over de grens in Laos.

KUS

• 17 Oktober 2007 - 12:04

Steph:

Goed om te horen dat jullie het naar de zin hebben. Over die cultuurshock komen jullie wel heen. Koen ik heb de cd "bkk tot chiangmai" ontvangen. Groetjes.

• 17 Oktober 2007 - 12:33

Kinki:

Waar is je haar gebleven Koen!!! Veel plezier jullie! Groeten

• 17 Oktober 2007 - 13:11

Wim En Mieke:

Hi guys, We zijn al bezig het koffertje te pakken, een paraplu en zwembroek en een pot pindakaas lijkt ons voldoende.Als we een ontmoeting willen dan zal dat het gemakkelijkst zijn in Ankor in Cambodja. Wij zijn in Siem Reap, de stad bij Ankor, op 18 en 19 november.Onze site is al in de lucht. zie: www.sambalbij.web-log.nl Veel avontuur gewenst en neem niet meer dan één groot risico per dag. (don't fly faster then your angel!)
    groeten van Mieke en Wim.

• 26 Oktober 2007 - 09:28

Char:

Waar blijft het volgende bericht?!?!