Bangkok - Het eerste verhaal - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen en Rens - WaarBenJij.nu Bangkok - Het eerste verhaal - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Koen en Rens - WaarBenJij.nu

Bangkok - Het eerste verhaal

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen en Rens

05 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

sawat dii krawp (hallo) allemaal!

Eindelijk is onze reis begonnen! En hoe mag je wel zeggen we hebben er nu bijna 4 dagen opzitten en uiteraard niet stilgezeten en om niet in het ene verhaal in het andere te vallen zal ik proberen bij het begin te beginnen!

Na een bijna treurig maar toch zeker warm afscheid op schiphol kwamen we na een lange en wat oncomfortabele vlucht van 11 uur aan in het zwoele Bangkok. Toen we onze eerste stappen buiten het vliegveld hadden gezet, kregen we een meteen al een goede voorproef wat ons te wachten stond in Bangkok. Want bij het zien van een farang (een niet thai) en vooral een europeaan ziet de thai-in-bangkok geld lopen. Dus kwamen er al meerdere snorders (illegale taxichauffeurs) op ons afgelopen. Met de voor ons, nu al gehate zin : "Hellow, wher ar youw goin". Gelukkig wisten waar we goedkopere taxis konden krijgen dus 450 Baht(10 euro) en 1,5 uur later, stonden we voor ons hotel. Jawel anderhalf uur. Bangkok is echt een enorme stad. 20 miljoen inwoners! 3 miljoen auto's 10duizenden tuk tuks. Het centrum is dan ook erg vervuild. Het is leuk en vaak ook handig om met een tuk tuk door bangkok te crossen omdat ze snel overal langs manoeveren ( lees: rijden als gekken) maar die uitlaatgassen vergallen echt je longen! Jammer genoeg blijft het niet bij de uitlaatgassen waar je voor op moet passen. Er zijn constant mensen die je dingen proberen aan te smeren gevraagd, maar vooral ook ongevraagd, bij alles wat iemand aan je vertelt, moet je jezelf afvragen waarom verteld die persoon mij dit en wat wil hij of zij van me, alles is een leugen verteld iemand je dat je 100 baht moet betalen, betaal dan 50. Is een bepaalde wat (tempel) dicht dan is deze waarschijnlijk open. Ze zijn allemaal uit op je geld (en willen je heel graag naar ping pong shows brengen) want de meerderheid van de bevolking is arm. Dus na 2 dagen zijn we bangkok dan ook ontvlucht. Het is niet zo dat we het niet naar onze zin hebben gehad, want we hebben een 5uur lange fietstocht langs plekken in Bangkok waar je niet zou komen als tourist (Dit heeft het nederlands elftal trouwens ook gedaan:P). Hiermee zijn we door de "krottenwijken" van bangkok gefietst, luganen gezien, een hardrock cafe in de middle of no where, marktjes waar alles vers was dus ook de kippen die voor je neus werden geslacht en nog heel veel meer. Daarnaast hebben we in Bangkok nog van alles meegemaakt op straat waar ons de mond van open viel, maar de aggressieve manier van benaderen werd ons even teveel, dus het werd al tijd om te gaan, te meer ook omdat we nog 2 keer langs Bangkok komen volgens onze 'planning'. Dus we zijn twee daagjes naar Ayuthaya gegaan (ongeveer 80 km ten noorden van Bangkok).

Ayuthaya is de oude hoofdstad van Thailand uit de tijd van Angkor, maar nadat de Burmese in de 18de eeuw het leger van de Khmer hadden verslagen werd de oude hoofdstad deels verwoest (ik gooi er ff gelijk wat geschiedenis tegenaan), maar wat over is gebleven met uiteraard wat restauraties hier en daar,waren prachtige tempels, wats, boeda beelden en ruines. Na een lange tocht kwamen we bij een voetbalveld aan waar we meteen door een groep van 30 thaise gasten werden gevraagd voor een pot voetbal. Erg vermoeiend bij 30 graden, maar erg leuk en na 2 dagen alleen maar irritante thaien die je geld proberen af te troggelen, was dit erg welkom. S'avonds zijn we nog doorgezakt na sluiting van alle kroegen (12uur) met een oprecht vriendelijke 20-jarige barman. Die naderhand een wel heel erg crimineel verleden bleek te hebben. (lees : Poging tot doodslag in Zuid afrika, De drugrunner van stadje in het oosten van Thailand en nog veel meer ongein) en uiteraard hebben we daar ook onze eerst ontmoeting gehad met de wel bekende shemale!

De volgende dag zijn we weer terug naar Bangkok gegaan om ons visum op te halen voor Vietnam en om ons voor te bereiden op 3 dagen kamchanaburi, hierna zullen we doorreizen naar het noorden (Chang - Mai)

Er is een ding dat een beetje tegenstrijdig. De meeste mensen leven echt in de meest gore hutjes en krotten op de meeste bizarre en stinkende plaatsen, maar deze mensen hebben wel allemaal een mobiele telefoon, vaak een tv, dvd speler, computer en dvd aansluiting. De vraag is zijn deze mensen arm?

Maar na bijna 4 dagen en een lange vlucht leven we nog, we zijn gewend geraakt aan de levensgevaarlijke wegen die we oversteken/ rennen. Ik (koen) ben de eerste 3 dagen 88 keer naar de wc moeten gaan, interessant detail: de thai kent geen toilet papier, wel een thaise douche en een thais toilet. Details en uitleg bespaar ik jullie.

Wij gaan nu lekker slapen want morgen staat weer een vroege, zware, lange, maar vast en zeker leuke dag op het programma.

Dikke kus Rens en Koen

  • 05 Oktober 2007 - 16:38

    Kelly (sensation):

    Hee rens en koen:D..
    Haha, heb er maar sensation achter gezet;) wat gaaf dat jullie nu op weg zijn! Jullie droom komt uit;)
    Ben heel benieuwd hoe jullie alles gaan vinden.. en Lin en ik zullen jullie overal volgen! Kdenk dat lin wel n beetj jaloers is, want die wilt graag weer terug! Nou, superveel plezier daar! en drink er eentj op ons:P doen wij dat ook op jullie!!
    kusjesssssss

  • 05 Oktober 2007 - 17:10

    Rick:

    geen wonder dat het zo vervuild is als Koen zo vaak moet schijten! Jongens, doe voorzichtig, drink geen water...alleen bier en blijf lachen, ook al wordt je afgezet! Nog een goede reis en Renske, iech goon vanaovend unne leuke veur diech dreije in de clinique!

  • 05 Oktober 2007 - 17:24

    Chantal:

    Heeeej
    Wow wat een verhaal... Lijkt me erg apart daar, om de armoede zo te zien. Maar de filmpjes waren dan ook erg verhelderend.... Maar wel mooi, vooral die eerste.
    Geniet er maar van, en ik hoop dat jullie nog veel mooie dingen zullen zien, maar aan het verhaal hierboven te zien, zal de hele reis wel een sensatie worden....
    Oh Koen ik hoop dat je maag een beetje gekalmeerd is ;).
    Een fijn weekend! En ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal...
    x

  • 05 Oktober 2007 - 17:56

    Peter Beense:

    Jaja live vanuit Amsterdam, de echte Peter Beense ;). Leuk jungs die filmpjes en foto's. Hou me/Ellerman vooral op de hoogte zodat ik me alvast n beetje kan voorbereiden op mijn tour door Belgie en Luxemburg via Tilburg.

    Aaight.

    (k)

  • 06 Oktober 2007 - 08:57

    Mark En Susan:

    , (zoek dit maar op:))
    Zo te lezen is het goed daar! Idd Rick, de mannen kunnen beter bier drinken. Veel gezonder en dan is er toch nog iets bekends van thuis. we denken dat Chang-mai jullie wel gaat bevallen. Toch iets rustiger, mooier en minder chaos dan Bangkok!. Geniet ze en laat de volgende verhalen maar komen.
    Gr, Mark en Susan
    P.s. Rens, Rick waor 'nne waardige vervanger.

  • 06 Oktober 2007 - 11:24

    Luuk En Marikouva:

    hee boys, klinkt goed! super leuk die filmpjes!
    maar koen je ging op ellerman toch ook 88 keer naar de wc?
    doe voorzichtig!
    laterss

  • 06 Oktober 2007 - 11:32

    Mark:

    n.b.--> het gedeelte wat in het thais stond is weg gevallen... helaas geen opzoek werk voor jullie...

  • 06 Oktober 2007 - 11:37

    Sjoesie:

    Dudes echt supervet. En laat me raden: het was Koen die een ervaring met een shemale had;)
    Btw MVV'ke met 4-1 verloren, AJax uit de UEFA-cup en de haartjes op mijn been komen terug. De laatste restjes nagellak zitten er echte nog steeds (YEAH!)
    Keep us up to date. Cheers mates

  • 07 Oktober 2007 - 06:44

    Maria En Ton:

    zondagochtend half negen in maastricht, jullie eerste reisverslag lezend realiseren we ons dat jullie nu echt op weg zijn. de filmpjes zijn heel duidelijk. jongens,we blijven jullie via dit medium volgen.
    En natuurlijk houden wij vanuit onze luie stoel jullie op de hoogte wat in Maastricht (en voor Koen) wat in de familie gebeurt.

  • 07 Oktober 2007 - 11:39

    Mirel:

    Heeey!!
    Leuk om de ervaringen uit Thailand van iemand anders te lezen!! Ik herken heel veel dingen, haha!! De bekendste zin: Hey, where ar u goink? En idd de zogenaamd arme Thaise bevolking. Ook ik zet hier af en toe mijn vraagtekens bij. Het enige verschil is dat ze hier wel toilet papier hebben ;) En ik het dus niet met een douche hoef te doen!! Geniet van jullie tijd en ik hoor wel wanneer jullie naar Phuket komen!!

    Kus Mirel

    Ojaa, ik kom deze week niet meer naar Bangkok. Stage bedrijf heeft me namelijk aangeboden om mijn laatste week van mn stage in Bangkok door te brengen :D

  • 07 Oktober 2007 - 16:05

    Michelle:

    Haha wat een herkenbaarheid! Leuk! Blijven lachen en oefen maar op je nergeer en lach vriendelijk technieken die gaan jullie nog van pas komen!

    Heb veel Sanoek Mak Mak (vraag maar aan een lokaal wat het betekent;-))!!

    Kuskus

    ps. Ik heb wel een soort verklaring voor de krotjes met tv en de mobieltjes.Ik mail het wel ff. Maar tis en blijft zeker niet logisch ;-) maar dat is veel daar.

  • 08 Oktober 2007 - 15:07

    Charlotte Fisser:

    zo wat een verhaal! echt cool en wat een cultuurshock! Ik zou het jullie niet na kunnen doen :P
    Heel veel plezier, succes, sterkte, geluk en nog meer plezier daar ;)
    dikke kus!

  • 08 Oktober 2007 - 20:17

    Bernadette:

    Heey Koen en Rens
    Erg leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen. ik ben iedere dag weer benieuwd wat jullie belevenissen zijn, merk ook dat jullie humor er nog steeds in zit. veel liefs

  • 09 Oktober 2007 - 09:42

    Frans:

    Hallo Koen
    Ik hoor dat jullie je niet vervelen daar
    Zelf kom ik op 24 okt in Bankok aan, mijn
    telf. no daar is 0840174806 dus laat maar iets weten als jullie een paar dagen mijn richting willen uitkomen,dan laat ik jullie wel ophalen.
    Als dat zo is zorg ik dat Ome Joep ook daar is.

    Groetjes Frans

  • 09 Oktober 2007 - 20:44

    Anka:

    hee jongens, begint meeteeen al goed! zeker de ontmoeting met die criminele barman,maar jullie trekken het wel! wie weet kan je er nog dikke poen uitslepen. ha ha ,
    ik wens jullie een hele fijne tijd daarzo, wish i was there
    ben benieuwd naar jullie verhalen, anka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen en Rens

Tripje voor 10 maanden in de richting van Thailand, Laos, Cambodja, Maleisië, Singapore, Australië en Nieuw-Zeeland!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 46418

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2007 - 02 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: